söndag 3 april 2011

Säger bara MIA

Igår bar det iväg till Norrköping för att titta på föreställningen Dyngkåt och hur helig som helst med Mia Skäringer. Jag hade fått biljetterna av min syster och svåger i födelsedagspresent. En upplevelse utöver det vanliga - himla kul! Först stannade vi (jag, sambon, systern & svågern) till för att äta på Papa Grapa, mumsigt värre! Detta menat i dubbel bemärkelse...supergod mat samt tid för att sitta ner och umgås (utan att bli avbruten).
Efter att ha läst Mia Skäringers bok kan man ju tänka sig att det skulle kunna bli hur kul som helst, dock med eftertankens kranka blekhet som en reminder. Förväntningarna uppfylldes med buller och bång! Skrattet ekar fortfarande i mitt huvud. Jag säger bara MIA med stort M.

5 kommentarer:

Anonym sa...

..Instämmer såg henne för en tid sedan men det hänger sig kvar och känns som igår... hon berör!

Fröken C sa...

Hon berör verkligen! Först tokskrattar man men sekunden efter fastnar skrattet i strupen då det är ganska tragiskt det hon förmedlar. Rolig som få med minspel och karaktärer som hon visar!

Anonym sa...

Fantastiskt bra måste jag säga!! Kalas som underhållning och även som utbildningstillfälle för mig som man :) Lärde mig ett och annat som kan vara bra att ha i bakfickan :)

/Sambon

Anonym sa...

Det var superbra - tack för trevligt sällskap. Vi får ses snart igen:)) Kramar H

Fröken C sa...

Tusen tack för presenten! Jag hade jättekul! Ses snart! Kram C