lördag 30 april 2011

Plommon, gräslök och timjan

Köksträdgården blev med plommonträd idag. När lilltjejen föddes fick hon ett träd i present från mitt jobb men eftersom det ofta är fullt upp på jobbet har det inte blivit av att hämta trädet. Idag gjorde jag det. Bättre sent än aldrig. Hon fyller tre om en månad...
Under arbete...
Klart!
Uteplatsen är fix och färdig! Parasollet är på plats ifall det blir en dunderfin sommar. En touch av Medelhavet får vi från olivträdet som pryder altandäcket. Jag har bara kvar att plantera om olivträdet i sin kruka samt att fixa alla andra rabatter. En rabatt ska krympas lite och sedan har jag tänkt att plantera om blommorna så att jag sedan kan lägga oxidsvart flis emellan växterna. Stilrent och fräscht! I år ska vi även se till att rabatterna får kantsten så att det blir lättare att klippa gräset. Det återstår alltså lite arbete men det är ju så härligt att vara ute...
Grannen kom förbi med gräslök som jag satte ner i en kruka/balja på altanen. Testar även och ser om timjan överlever i samma balja. Man måste våga för att vinna...

4 kommentarer:

Erika sa...

Vad fint det ser ut! En härlig årstid framöver, det går så fort bara.

Fröken C sa...

Tack! Det gäller att börja någonstans och sedan bygga vidare. Nu är det ju som härligast när allting slå ur i blom! :)

gladulrika sa...

Åhhh vilken fin uteplats. Gilla gilla gilla!!!
Stor kram

Fröken C sa...

Känns fantastiskt bra att ha en plats där man verkligen kan sitta och äta och sedan luta stolen bakåt när magen står i fyra hörn... :) Stor kram tillbaka/ C