onsdag 2 mars 2011

Kreativt skapande

Trots den tidiga tandläkartiden kunde jag inte sluta läsa. Än en gång blev det en natt fylld av läsning. Jag ville läsa ut boken men samtidigt blir det oerhört tomt när den är slut. Bad Boy av Peter Robinson är nu inställd i bokhyllan och jakten på en ny bok börjar. Det ligger i och för sig några böcker på nattduksbordet och väntar på sin tur men de får vänta lite till. Kanske men bara kanske ska jag läsa någon bok av Åsa Nilsonne. Har ni några bra boktips?
Under tiden jag funderar tänkte jag visa vilken otroligt kreativ dotter vi har. Hon fullkomligt älskar att pyssla och då med saker som hon själv hittar (återvinningskartonger, pinnar, garn m.m.). Efter en dag full av lek med en kompis var det dags för fredagsmys men eftersom farmor och farfar fått besök struntade hon i Let´s dance. Istället gjorde hon denna helt underbara kamera i aluminiumfolie.



Kameran nedanför modifierades genom att en gammal trådrulle fick bli objektiv. Allt som hon producerar går inte att spara men dessa två kameror kommer att sparas och plockas fram när hon är vuxen.

3 kommentarer:

Göth sa...

Kolla hur många besökare vi har nu då;-) Snart passerat 7000! Hoppas ni har det bra ute i ladan, ta hand om varandra.

Fröken C sa...

Bra jobbat där! Har du varit igång och tokklickat igen???? Jonas har suttit i läsfåtöljen hela kvällen...ny erfarenhet för mig. :)
Bättre du kommer hit och hälsar på nån kväll än att du sitter hemma och klickar på er blogg...

Göth sa...

Om det ändå vore så enkelt o förklara, men jag har också suttit o läst i min fåtölj. Fasen så mysigt med läsning o sitta o lyssna på barnen när de leker. Ska försöka planera in ett besök igen.