tisdag 29 mars 2011

Syster och väskor

Jag hade en tanke att packa ner vinterkläderna men det kom liksom av sig när det trillade ner snöflingor från himlen imorse. Efter lämningen av barnen på skola och dagis stod det träning på programmet men i mitt stilla sinne undrade jag över varför jag inte hade tagit mig ut igår när solen sken. Jag bet ihop och gav mig ut i rusket...
Det känns ju alltid mycket bättre när man är tillbaka igen. Svettig å dan! Tidsoptimist som jag är hade jag tänkt vara på stan vid tiotiden för att lämna tillbaka kläder som inte passade vår stora tjej. Det går inte längre att köpa vad som helst. Det ska var coolt, mamma! (säger hon var och varannan dag) Jag hann inte riktigt till tio. Klockan var nog närmare elva när Fröken C var på plats. På grund av tidsbrist fick jag stryka några ärenden. Min kära syster skulle komma på lunch idag. Mysigt! Jag smet förbi Thai Coconut och hämtade mat sen bar det av hem igen.

Länge, länge har jag letat efter en ny väska...en liten som går att ha när man ska gå bort och en större som kan användas till jobbet. Tyvärr är jag lite kräsen, det går inte med vad som helst. Nu för tiden köper jag bara skinn- eller tygväskor. Nej, nu ljög jag nog lite...väskor av plast (strandkorgar) eller av bastmaterial (heter det så? Jag fick visst hjärnsläpp) går också bra. Ej syntet! I alla fall hittade jag en liten söt väska på second hand för en månad sedan. Det stod Christine på den!

Second hand

Den här väskan blir det nog på lördag 
när jag ska på Mia Skäringer 
i Norrköping.

Idag hittade jag den större varianten på väska som jag eftersökte. Weekendbag...så mycket fack att jag kan smita iväg med sambon och bara packa ner det viktigaste. Resten går ju att köpa om det skulle behövas...




Till sist tänkte jag bara visa min gamla 80-tals strandkorg som jag längtar efter att få använda. Packa ner badkläderna, lite gott att äta och sedan ta familjen till någon nära sjö och slänga sig i vattnet.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj! Plastkorgen gav ju vissa vibbar. Mamma tog min till skolan för att ha böcker i (medan de väntade på rättning), och där har den stannat kvar.

/Helen

Fröken C sa...

Min syster och jag fick varsin och jag kommer ihåg hur stolta vi var. Säkert hade min storasyster vita solglasögon till. Hon är ju några år äldre än mig. Ta tillbaka din, vetja! :)

Sara sa...

Väldans fina! Kanske inte den i plast då... ;) Jag köpte min senaste på nätet. Här tror jag det var http://www.shoppinggatan.se/handla/handvaskor
Det kanske är något för dig!?

Fröken C sa...

Sara: Tack för tipset! Jag ska kolla den sidan på direkten. :)