söndag 6 mars 2011

Forts. på stort paket vid dörren

Jag har visst glömt att berätta fortsättningen på vad som hände med det stora paketet vid dörren. Nyfiken som jag är vände jag på lådan flera gånger och tillslut såg jag en pytteliten text angående innehållet. Om några dagar fyller jag år och vanligtvis får jag aldrig det jag önskar mig (bara sånt som jag önskat mig och glömt bort) men i år verkade min sambo ha bytt strategi. Han tyckte nog att ett par gympaskor var en bra present som jag verkligen behöver. Den lätta gick ju så klart jag på tills paketet stod utanför dörren. Då började jag ana ugglor i mossen...

Att paketet hade hamnat utanför vår dörr förstörde min sambos plan totalt och just därför fick jag efter en riktig födelsedagsfrukost (i form av räksmörgås) öppna paketet ett par dagar för tidigt. Till min sambos stora förtret...

Hang it all av Charles Eames, 1953
 
Pappkartongen användes senare av vår lilltjej. Hon ville att vår vän skulle klämma ner sig i kartongen. Det lyckades han verkligen med. Snacka om vig!


TUSEN TACK för födelsedagspresenten! Det gjorde absolut ingenting att paketet kom för tidigt...

4 kommentarer:

Göth sa...

Tack för en kanondag, lite sliten bara dagen efter:-)

Karolina Germundsson sa...

Åååhh! Jag vill med ha!
en perfekt present till dig! Den har ju du trånat efter i flera år!

Fröken C sa...

G: Jag förstår att du var lite sliten efter en heldag med oss. Du var ju bästa lekledaren... :)

Fröken C sa...

K: Ja, visst är den fin!! Min bara min... :)