torsdag 3 mars 2011

Städenergi!

Var på gymnastiken imorse och tog ut min arma kropp med ett styrkepass. For sedan iväg som en häxa på kvast och hämtade de efterlängtade tapeterna som hade hamnat på villovägar. Nu är de i trygg förvar hos Fröken C. Tog sedan kvasten tillbaka för att bjuda storasyster på fika. Fika för mig brukar vara en stor kopp te men idag hade storasyster lyxat till det. Det blev semlor att mumsa på.

Huset behövde sig en omgång av dammsugaren så det håller jag på med nu. Tänk om jag kunde hitta en fin städrock och en scarfs att knyta runt håret. Husmoderslooken är ju inne just nu vad jag förstått. Då kanske städningen skulle bli lite roligare, eller vad säger ni?
Fröken C har lite vårkänningar och vad passar inte bättre då än att vårstäda. Nu har jag påbörjat städningen som förmodligen kommer att hålla på till augusti för att då byta namn till höststädning. Listan på vad som ska göras finns inuti mitt huvud och listan kommer att ändras beroende på var det är mest akut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, vadå för lista? Känner på mig att den på nåt sätt kommer att beröra mig :)

/Sambon

Fröken C sa...

Hur kan du tro det?? :)

Anonym sa...

Empirisk forskning har visat att det är så :)

/J