lördag 15 januari 2011

Brio-clownen för vuxna

Shuffle Table av Mia Hamborg etsade sig fast i mitt huvud. Det är design när den är som bäst! Först såg jag bordet i tidningen Elle. Mitt andra möte blev på riktigt i butiken Illum i Stockholm. Jag hade tvingat sambon att gå från Söder till Östermalm för att äta på Vapiano. Väl värt mödan enligt honom men det var inte slut på upptåg från Fröken C. Bara EN affär till. Det blev visst ytterligare några men som tur är delar han mitt intresse för riktigt schyssta prylar. Jag var bara tvungen att gå in på Illum. Åh...plötsligt stod bordet rakt framför mig. Jag lät precis som Gollum...My precious! Med lång blick gick jag därifrån...drömde och längtade tills vi (bordet och jag) skulle ses igen. Julaftonsmorgonen blev min lyckans dag. Tomten (min sambo) hade slängt ner bordet genom vår skorsten och jag fick gå på skattjakt för att hitta alla delarna.

Ni kommer säkert ihåg Brio-clownen med x antal delar som går att plocka ihop på olika sätt. Detsamma gäller för Shuffle table.

Lek, plocka ihop och använd! 

Fröken C`s cafébord 
(My precious)

Inga kommentarer: