fredag 7 januari 2011

Storebror och lillasyster

Ett besök i blomsteraffären på A6 är ett måste om man är i Jönköping. Blomstertid som affären heter är godis för ögat för en kruksamlare som mig. Jag är oerhört svag för märket ASA men i butiken är det blomsterarrangemangen som är något alldeles extra. Egentligen skulle turen på A6 har slutat där men Fröken C sa till sin sambo att bara en butik till, nämligen Iems. En riktigt kul inredningsbutik som blandar och ger av en mängd olika märken...          
Just där och då blev min favorit temugg (för tillfället i alla fall) storebror till en liten kaffekopp.
Vårt svarta Höganäsporslin blev grått och tråkigt i diskmaskinen så det är uppställt på vinden. Varför vet jag inte för det kommer inte att användas mer...men, men. Istället inhandlades vitt porslin från Ikea (365+) men helvitt känns lite tråkigt för att vara Fröken C. Efter mycket och mödosamt (fniss) letande hittade jag Marimekkos otroligt coola och nästan lite 70-talsinspirerade serie In Good Company. Formgiven av Sami Ruotsalainen med dekor av Maija Louekari.

Inga kommentarer: