lördag 15 januari 2011

Huckle och städrock

På övervåningen har vi en liten klädkammare som byggdes i och med renoveringen. Den garderob som fanns när vi flyttade in var en sån där gammal garderob byggd av spånskivor (jag tror materialet heter så). När jag skulle torka av hyllplanen med en våt trasa luktade det alltid unket. Det var inte ett dugg svårt att ta beslutet att den skulle rivas!
Åter till den klädkammare som finns idag...
Jag vet inte hur många gånger som jag har gjort om där inne. När jag ska öppna dörren attackeras jag alltid av allt bråte som finns där. Det är ett helt projekt att komma åt mina skor. Irriterad och sur sliter jag ut allt som är i vägen för att till slut få ut skorna. När jag sedan vänder mig om ser ett stort berg...ett BERG som jag inte hinner plocka in på rätt plats. Jag trycker in sakerna och stänger dörren...
Idag ska klädgarderoben bli fixad! Fröken C ska sätta på sig huckle och städrock för här ska städas!

Inga kommentarer: