söndag 23 januari 2011

Söndagsmorgon...

Lilltjejen satte sig upp i sängen och sa att hon skulle kräkas. Hämta hinken mamma, sa hon! Inte alls roligt uppvaknande men när jag väl hade slagit upp min små ögon insåg jag att hon inte alls skulle kräkas. Däremot lät hon som Janis Joplin! Från att ha fått mamma att nästan flyga upp ur sängen, sprang hon iväg som vanligt och på vägen ropade hon: Får jag leka på mitt rum???? Hur kommer det sig att hon aldrig frågar om hon får kladda på tv:n eller klättra upp och leta rätt på lördagsgodiset? Nu på morgonen fick jag lära mig ett nytt ord -snorfis. Var har du lärt dig det, undrade pappsen? Av mamma blev svaret. Det var mer än jag visste...

Skramlandet från köket (som vår stora tjej stod för) innebar frukost i vardagsrummet! Mumsigt värre!
Nu ska jag fixa gardiner, dock inte till vårt hus för vi har nästan inga gardiner. Egentligen är det inte jag som ska sy utan min mamma. Jag ska BARA assistera.
Ses senare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Christine, du får sluta lära barnen en massa dumheter...

/Pappsen